sunnuntai 14. lokakuuta 2012

maybe someday

vähän uhkailin siinä haastepostauksessa, että pistäisin postaten mun unelmamatkoista. no tässä se nyt vihdoinkin olis. tykkään siis hirveesti matkustella, mut mun harmiks mun suomen rajojen ylittävien reissujen saldoksi jää vain kolme; lontoo, riika ja tukholma. tai no ruotsissa olen poikennut kahdesti, mutta ei paljon lohduta. ois mielenkiintosta nähdä kaikki maailmankolkat, mutta se tuskin on mahdollista, joten mulle on muodostunut muutamia lempparipaikkoja, joissa ainakin haluaisin käydä tän lyhyen elämän aikana. ei tässä nyt niin montaa paikkaa ole, mutta sanotaan että näiden lisäksi ylipäätään eurooppaa haluaisin kiertää ja kattella enemmänkin. (-:

Photobucket oon kerran käynyt lontoossa ja ihastuin ikihyviksi (-: kaunis kaupunki, ystävälliset ihmiset, metrot, mahtavat ostosmahdollisuudet ja niin eteenpäin. tämän valloittavan kaupungin lisäksi kiinnostaa myös emmerdale-tyylinen maaseutu ja ylipäätään koko brittein saari.

haaveilen aina toisinaan, että joskus jopa muuttaisin väliaikaisesti englantiin. siks oonkin jo suunnitellut, että joskus otetaan viljamin kanssa välivuosi koulusta ja muutetaan englannin etelärannikolle, kaupunkiin nimeltä brighton. se on monelle varmaan kielikursseista tai niiden esitteistä tuttu ja on vähän niin kuin pikku lontoo. ajatus pienestä kerrostalo asunnosta kaupungissa, jossa olet samaan aikaan sekä meren rannalla, että kaupungin sykkeessä, kuulostaa aikas kivalta. siellä vois sitten ettiä jotain duunintynkää ja kierrellä vähän muuallakin briteissä, sekä tietysti hurauttaa vain tunnin matkan junalla lontooseen ja shoppailla oxford streetillä. brightonissa on kaksi yliopistoa, joten nuorta porukkaakin löytyy. voisin kirjotella tästä pitkät pätkät, mutta säästän teidät. (-: pääpointtina; britit ♥

Photobucket kuka nyt ei haluaisi matkustaa jenkkeihin? joskus jos on rahaa niin lähden kiertämään ympäri jenkkilää ja poikkeen kaikissa must see-paikoissa, joihin kuuluu mm. new york, miami, los angeles ja las vegas. jos ottais joskus semmosen pikku irtioton elämästä ja lähtis vaikka kuukaudeks kiertelee. olettaen, että joku paras lähtis mun matkaseuraks ja olettaen, että on rahaa :-D mut eihän sitä tiä jos voitan vaikka lotossa ? usa:han on tommonen dreamland, josta löytyy jokaselle jotakin, enkä pidä sitäkään mahdottomana, että joskus muuttaisin sinne joksikin aikaa. toivon, että joskus tosiaan uskallan toteuttaa nää mun ulkomaillemuutto-puheet, eikä ne jäisi vain puheeksi.

Photobucket
mun sukulaiset joskus kävi kiinassa ja kehu sitä paikkaa, mistä ehkä mun kiinnostus tätä maata kohtaan on herännyt. ensimmäiset kivat jutut, mitä kiinasta tulee mieleen on halpa kama, kiinan muuri ja pandat. joku tässä maassa kiehtoo ja haluisin joskus lähtee kattomaan millasta se meno siellä on. yks mikä vähän epäilyttää on ruoka... nimittäin oon hirveen ronkeli ruuan suhteen, enkä  oikein tiedä mitä siellä sit söisin. no kai shanghaistakin mäkkäreitä löytyy? :-D

Photobucket en ehkä välitä niin paljon rantalomista kuin kaupunkilomista - no ok, en oo ollu kertaaka, joten hyvä verrata :-D - mutta esim dubai tai tunisia vois olla semmosia paikkoja, johon mielelläni lähtisin lekottelemaan. dubai iski muhun kun kattelin amazing racee, missä ne kilpailijat käväs siellä ja vitsi ku näytti hienolta ! siitä lähtien se on keikkunut tässä mun listalla. tunisia nyt ei oo välttämätön, mutta ihan kivan näkönen paikka (-: se edustaa tässä lähinnä muita tommosia unelmarantalomakohteita, joissa ois joskus kiva kävästä.

jotenkin mua vähän arveluttaa lähtee euroopan ulkopuolelle, ihan erilaisiin kulttuureihin. mut ehkä hyvän seuran kera selviytyy mistä vaan (-: eikai sitten muuta, kertokaa ihmeessä löytyykö teidän listaltanne näitä samoja kohteita ?

5 kommenttia :

  1. kiva postaus! :) on kyllä tosi samanlaine entä mun lista! Miäki oon lähös nyt keväällä työharjotteluun britteihi, ja voi vitsi ootan sitä reissua!! :) mullaki on vähä nii, et tykkään enemmä ehkä kaupunkilomista entä noista rantalomista, ko enemmä kiinnostaa tutkia joka paikka entä löhöillä vaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos ! en mäkään jaksais jotain viikkoo vaan maata, vaan pitää olla kaikkee äksöniä ! tsemppiä työharjotteluun, toivottavasti saat mahtavia kokemuksia ja elämyksiä ! (-:

      Poista
    2. nimenomaa! :D kiitos, toivotaan niin! :)

      Poista
  2. kyllä rantaloma vie kaupunkiloman ihan 6-0 :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo no varmaan ihan mielipide kysymys (-:

      Poista

kiitos kaikista kommenteista ! (-: