torstai 16. toukokuuta 2013

urheilumotivaatio

muhun on yhtäkkiä iskeny motivaatio urheiluun. pohjustan sen verran, että en oo ikinä ollu mikään liikunnan ystävä. liikunta on ollu aina mun inhokkiaine koulussa, en oo ikinä harrastanu mitään urheilulajia ja jotkut viimeset viis vuotta mun liikunta on koostunu ainokaisesta tunnista jumppaa per viikko. nyt kuitenkin muhun on iskeny jonkinlainen halu kasvattaa mun kuntoo. mulla on ennenkin tullut tämmösiä motivaatiopuuskauksia keväisin ja siitä saattaa olla nytkin kyse. nimittäin ohimenevästä vaiheesta. toivoisin kuitenkin, et tällä kertaa voisin oikeesti saada urheilun osaks mun arkipäivää.

tunnen suurta ylpeyttä itseeni, kun viime viikolla seitsemästä päivästä viitenä harrastin jotain liikuntaa. monille toi on ihan normi viikko, mut mulle aika isokin saavutus, koska mulla ei oo ikinä minkäänlaista mielenkiintoa ollut urheiluun. yleisesti mun kunnosta vois kertoo se, kun oltiin viime viikolla viljamin kanssa juoksemassa urheilukentällä; jaksoin juosta n. 1400 metriä ja siihen tyssäs. syön myös aika epäterveellisesti, joten tarvii kiittää geenejä, etten oo paisunut kuin pullataikina. sehän ei mikään mahdottomuus olisi näillä elämäntavoilla :-D

 photo turhia1_zpsbec374d0.jpg 
en haluu haukata liian suurta palaa kerralla, vaan koitan pikkuhiljaa nostattaa mun kuntoa. mulla tohon urheiluun tärkee kriteeri on se, että mulle tulee siitä hyvä mieli, siitä et oon jaksanu tehä jotain. ei se, että onko se nyt kaikista tehokkain tapa treenata. mottona tähän mulla vois toimia tuo kuvassakin näkyvä the only bad workout is the one you didn't do. mulla on jotenkin ollut aina semmonen asenne, et "en mä kuitenkaan saa mitään aikaseksi." mut jos asennoidun noin, en voikaan saada mitään aikaseksi. nyt ajattelin siis alkaa uskoa itteeni vähän enemmän.

miksi mä sitten halusin tehdä tällasen postauksen? nykyään kaikki blogit pursuaa kuvia ja juttuja urheilusta, terveellisestä ruuasta, salilla käymisestä, proteiineista, rahkoista jne. yhdestä blogista luinkin, että miksi kaikkien pitää niin hoilottaa siitä urheilemisesta vaikka se on ihan arkipäivää. mulle se ei ainakaan vielä tässä vaiheessa ole, joten koittakaa kestää jos joskus tänne hehkutan tästä mun liikuntainnostuksesta ja postaan kuvia mun lenkkareista ynnä muuta. halusin raottaa mun elämästä vähän enemmän ja tehdä tämmösen hieman henkilökohtasemman postauksen. halusin myös motivoida itseeni noilla kuvilla; joskus voisin saada vielä kropan, josta olla ylpee kunhan vaan jatkan reippaasti (-: 

löytyykö täältä yhtään kohtalontoveria mulle vai kuuluuko teistä kaikki tähän liikunnalliseen porukkaan? tää oli nyt tämmönen vähän erilainen postaus multa ja oiskin kiva kuulla kiinnostiko ketään edes lukea tätä? kaiken näkösiä vinkkejä liikkumiseen ja terveellisempään elämäntapaan saa antaa (-:

kuvat weheartit.

8 kommenttia :

  1. Oliko toi sun 1400m ihan kunnon juoksua, koska kyllähän se sitten on ihan hyvä mut jos jaksoit hölkätä vain tuon verran on kyllä parantamisen varaa :-) Muistatko paljonko oot coopperin juossu? Tämmöset liikunta-postaukset on ihan kiinnostavia kun voi seurata miten ihmiset kehittyy ja näin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo siis se oli ihan hölkkää eli oikeesti on kyllä parantamisen varaa :-D ja en oo cooperissa ikinä päässy kahteen tuhanteen eli ei lähellekään hyviä tuloksia siinäkään :-D kiva, että kiinnostaa lukea!

      Poista
  2. voikun muhunkin olis iskeny joku liikuntakärpänen, tuntuu että into hiipuu kokoajan kesän tullessa.. tai ehkä enemmänkin salille meneminen on ollut hankalampaa - hyvien ilmojen suosiessa ei tee mieli mennä sisälle hikoamaa :-(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no höh )-: ite oon tykännyt käydä pitkillä kävelylenkeillä, kun toi ilma on tosiaan ollu niin hieno! hyvää musiikkia vielä kaveriks, niin mukavasti se siinä menee (-: suosittelen!

      Poista
  3. Haha tääl ilmottautuu yks kohtalon toveri :D en liiemmin pidä urheilusta, enkä sitä siks teekkää hirveesti. Käyn vaa viikottain useemman kerran ratsastamassa ja välillä juoksemassa, ois parantamisen varaa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jes, en siis oo ainoo tässä liikunnallisessa maailmassa ! :-D no mut onhan tossakin jo jotain jos kuitenkin joka viikko harrastaa jotain ja ymmärtääkseni ratsastaminen on ihan hyvääkin liikuntaa! (-:

      Poista
  4. kiinnosti lukea! ite kans alkuvuodesta alkanu harrastaa enemmän liikuntaa ja yrittäny syödä terveellisemmin! liikunta sujuu mut ruoka on kyllä aina ollu mun heikko kohta :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo mulla vähän sama ton ruokapuolen kanssa :-D vaikka en mitään tiukkaa linjaa oo ottanutkaan. kiva, jos kiinnosti lukea ja tsemppiä sullekin parempaan elämäntapaan ! (-;

      Poista

kiitos kaikista kommenteista ! (-: