perjantai 4. huhtikuuta 2014

last saturday

 photo DSC_0802_zps5e0811d0.jpg  photo DSC_0805_zps86f18651.jpg
siinä kello 7.40 heräsin ja koska tunsin oloni yllättävän virkeeks, päätin sit laittaa tuumasta toimeen ja alkaa lukea vakavaa! ai että, miten ihanaa on herätä tohon auringonpaisteeseen! tuntee ittensä jo heti aamusta virkeeks (-:

 photo DSC_0807_zpsbef56f44.jpg
myöhemmin sit erittäin terveellinen aamupala sisältäen lidlin paistopisteen herkkusämpylää, jäätelöä ja lidlin halppisversion buenosta. kyllähän tällänenki aamis on välillä ihan jees (-; 

 photo DSC_0817_zps2ee5b787.jpg  photo DSC_0826_zps56d5cdc5.jpg
oi, mikä tyhjä ja puhdas lattia! maittavan aamupalan jälkeen pistin jälleen toimeks ja siivosin huoneen ihan perusteellisesti (-: eipä näin viikon päästä enää näytä huone tolta.....

 photo DSC_0830_zpsa0582bcb.jpg
tästä piti tulla my day-postaus, mut kuvat jäi vähän puolitiehen. no loppu päivästä mentiin kavereitten kanssa megazoneen sotiin ja oli kyllä ihan hauskaa! olin ekalla kierroksella jopa 6/9 enkä viimenen, niinkuin yleensä. toisella kierroksella meni vähän maku koko jutusta, kun mukaan tuppas joku kymmenen ihan random tyyppiä... mut siis mukava ilta ja eipä tuolla megazonessa oikeen kuvia ois voinut ottaakaan. sotimisen jälkeen olin niin puhki, et nukahdin jo varmaan ennen kymmentä. ei siinä, niin tein eilenkin :-D oonhan mä jo niin vanha ja väsynyt.

tuntuu olevan aika vähän kortilla, joten postauksia ei oo tullut tuttuun tapaan. koitan saada kuitenkin uuden musapostauksen julkaistua vielä tän viikonlopun aikana! so stay tuned (-; 

4 kommenttia :

  1. missä kaikkialla oot ollu töissä tän välivuoden aikana? miten oot päässy kouluun töihin ihan lukiopohjalla? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon ollu kahella eri ala-asteella koulunkäyntiavustajana. toisessa olin syksyllä yhteensä puoltoista kuukautta ja nyt toisessa oon tammikuusta lähtien ollut ja lopetan toukokuussa, eli viis kuukautta yhteensä (-: sen lisäks oon ollu ap/ip -toiminnassa sijaislistalla eli mut soitettiin aina sillon kun nopeesti tarvittiin joku tuuraan. eli muutamissa paikoissa olin ihan yhen päivän vaan ja sit jossain ehkä viikonkin mittasen pätkän. sit olin sijaislistalla päiväkoteihin eli siä tein kans tämmösiä lyhkäsiä keikkoja ja parissa päiväkodissa olin myös laitoshuoltajana eli siivosin, tarjosin ruuan yms.

      kun lukiosta valmistuin, niin sit vaan lähettelin eri kouluihin viestiä mun tilanteesta ja kiinnostuksesta mahdollisiin töihin. koulunkäyntiavustajan ja jopa opettajankin sijaisuuksiin otetaan ihan ilman koulutusta, palkasta lähtee vaan epäpätevyysprosentti.

      elikkä ite kannattaa olla aktiivinen ja ottaa yhteyttä eri paikkoihin ja vähän "tyrkyttää" itteensä. ite kun olin monissa eri paikoissa töissä lyhyitä pätkiä, niin sain työkokemusta vähän erilaisista hommista ja uudenlaista rohkeutta sopeutua uusiin ihmisiin ja tilanteisiin! (-:

      Poista
    2. Toi vaihtelee paikkakunnittain, esim. pääkaupunkiseudulla päiväkodit eivät voi ottaa suoraan sijaisia, vaan sijaiset hoidetaan henkilöstöpalveluyhtiöiden kautta. Sama koskee koulunkäyntiavustajien duuneja. Henkilöstöpalveluyhtiöiden listoille pääsemiseksi taas vaaditaan kokemusta tai koulutusta.
      Kiva, että sun seudulla homma kuitenkin toimii kuten selitit :-) Varmasti ollut hyödyllistä ja mukavaa, kun VAKAVAan aijot hakea :-)

      Poista
    3. ahaa, okei ! hyvä tietää (-: ja on ollut kyllä tosi hyödyllistä! noista hommista viimeistään huomaa onko se ala just oma juttu (-: ja mulla se kyllä tuntuu olevan! kiitos kommentista ! (-:

      Poista

kiitos kaikista kommenteista ! (-: