perjantai 25. heinäkuuta 2014

omaa kotia varten

 photo DSC_0865_zpsc83d3e74.jpg mulle ehdotettiin tällasta postausta, missä vähän kertoilisin, mitä mulla on jo omaan kotiin hankittuna ja mitä pitää vielä ostaa. nyt on tasan viikko viralliseen muuttoon, joten aattelin sen kunniaksi pistää tämän postauksen tulille! 

 photo DSC_0840_zps14adb428.jpg  photo DSC_0851_zpscb206415.jpg
mulla on kotona useempi kaappi ja hylly, mihin oon (/ äiti on) jemmannut kaikkee kamaa tulevaa omaa kotia varten. aika paljon jo kaiken näköstä löytyy ja niistä ympäripyöreesti oon kertonut tuossa alempana ! 

 photo DSC_0853_zps79249261.jpg  photo DSC_0843_zps5918f497.jpg
valitsin jo joskus ennen rippikouluikää astiat, joita alan kerätä omaa kotia varten. täytyy kiittää jotain korkeempaa tahoo, että mulla on ollut sillon jo sen verran tyylitajua, että oon osannut valita näin hyvin! ylläolevat lautasen on iittalan bottna -sarjaa, jota ei tietääkseni enää valmisteta. en ees muistanut kuinka kauniit nuo lautaset on! noiden lisäks oon kerännyt teeman mustaa kahviastiastoa ja lasien virkaa toimittaa ikean lasit (joista ei nyt tullut otettua kuvaa). kaiken näköistä muutakin on tullut hankittua ja lahjaksi saatua. on lastaa ja patalappua, kauhaa ja paistinpannua, kippoa ja kappoa. monien juhlapyhien seurauksena omistan myös aalto-vaasin sekä kolme mariskoolia!

 photo DSC_0857_zpsbb68e1eb.jpg  photo DSC_0862_zps494917af.jpg
en saa tarpeekseni näteistä lakanoista. koko ajan tekis mieli ostaa niitä lisää ja entuudestaankin on tullut sen verran osteltua etten niitä varsinaisesti tarvis lisää :-D muitakin kodin tekstiilejä, pyyhkeitä ynnä muita oon hommaillut vuosien aikana ja jemmannut säilöön. verhot ja matot on nyt ainakin näillä näkymin tulossa nykyisestä kodista eli ei olla niihin törsäämässä näin aluksi (ellen kerkiä niistäkin muuttaa mieltäni).

 photo DSC_0847_zps550e1492.jpg
yllä jannan aikainen tuparilahja meille. toi pinkki irtopohjavuoka on niin cool! kodinkoneista meillä löytyy jo leivänpaahdinta, kahvinkeitintä, mikroa ja niin edespäin. tiskikonetta ei nyt ainakaan aluksi olla hankkimassa ja pesukone on vielä hakusessa. 

lähes kaikki uutena tulevat kalusteet on maksettu ja ensi viikolla mennään hakemaan. uutena päätettiin hankkia ruokaryhmä, sohva, tv-taso ja sohvapöytä. kyllä me niitä torista käytettynäkin katsottiin, mutta päätettiin sit hifistellä ja yrittää tehdä kodista kertaheitolla mahdollisimman kivan ja oman näköinen. muut kalusteet tuleekin sit lähinnä mun tän hetkisestä huoneesta. 

hmm, unohdinkohan jotain? noh, nyt ainakin vielä ostoslistalla olis lamppu, suihkuverho, koristetyynyjä, pöytäliinoja ja kaikkee enemmän ja vähemmän oleellista. tehdään tossa elokuussa vielä ikean reissu, johon varmasti tulee palamaan satanen jos toinenkin kaiken pikkusälän seurauksena. mä kun meen siellä varmasti sekasin ja ostelen kaikkea turhaa järkevien ostosten lisäksi :-D 

en osaa sanoa tuliko tästä yhtään semmonen mitä toivottiin, joten palautetta saa antaa ! (-: uudesta kodista tulee varmasti kuvia ja juttuja kyllästymiseen asti, kunhan saadaan se ensin kodin näköiseksi. so excited !!

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos kaikista kommenteista ! <3