keskiviikko 8. huhtikuuta 2015

iphone vs. muut älypuhelimet

Mulle on avautunut mahdollisuus vaihtaa mun nykyinen puhelin Iphoneen. Mun pikkusisko on vaihtamassa kännykkää ja tarjos omaa käytettyä Iphone nelostansa mulle edulliseen hintaan. Oon nyt ollut vähän kahden vaiheilla mitä mieltä oisin tästä diilistä tai Iphoneista ylipäätään. On se sen verran kunniaa niittänyt, että kyllä hyviä puolia on löydyttävä, mutta kyllä ite oon havainnut niitä huonojakin. Mikä olisikaan parempi tapa tehdä päätöksiä, kuin plus-miinus-listan avulla. Sellaisen päätin siis tehdä!

 photo iphone_zpsdejxwy9f.png
PLUSSAT:

+ Kamera
Ehkä yks suurimmista syistä miks oon joskus Iphonen perään haikaillut on ollut se, kun oon kattellut toisten Iphonella ottamia puhelinkuvia. Iphoneissa vaan on tosi hyvät kamerat ja vaikka moni muukin kapula koittaa kovasti vakuutella oman kameransa puolesta, niin en omien havaintojeni perusteella tiedä yhtäkään puhelinta, millä tulis parempia kuvia. Havaintoni ovat myös rajalliset, joten ihmeessä, prove me wrong!

+ Kehut
Niin kuin tossa aiemmin jo mainitsin, niin kyllähän tuota Applea tuntuu löytyvän vaikka kuinka monesta taloudesta ja silti korviini ei oo kantautunut varmaan yhtäkään valituksen aihetta. Ehkä ne sit vaan on toimivia ja hyviä. 

+ Grafiikat
Pidän itteeni aika visuaalisena ihmisenä, eikä ykskään toinen kännykkä ole tyydyttänyt mua ulkonäöllään paitsi Iphone. Enkä puhu nyt ulkokuoresta, vaikka onhan Iphone ihan nätti niinkin, mutta lähinnä grafiikoista. Iphonen fontit, kuvakkeet ja muut vaan rökittää muut älypuhelimet sata nolla. On monta puhelinta, jotka ehkä kiinnittää huomion hienolla ulkokuorellaan, mutta kun näppäinlukon avaa sieltä paljastuu karvas totuus. 

 photo iphone 2_zpssqxie2by.png
MIINUKSET:

- Ei "edellinen" -napuskaa
En tiä miten osaisin elää vaan sen yhen napin varassa. Nykyisessä Sonyssa oon niin tottunut siihen nuolinäppäimeen, että varmasti ois alussa hankaluuksia. Ehkä tämä on kuitenkin vaan tottumuskysymys.

- Omat laturit ja laitteet
Tää ärsyttää ehkä eniten. Ärsyttää, että Applen pitää olla joku sooloileva spessu merkki, joka ei voi käyttää yhteisiä, kansainvälisiä systeemejä, vaan pitää kehitellä omat, niin että varmastikaan mikään tavallinen johto, laturi tai muu ei kelpaa. 

- Herkästi vioittuvat osat
Oon myös kuullut muutamilta, että Iphonen alaosassa oleva "portti", josta siis puhelinta ladataan ja näin poispäin, viottuu tosi helposti. Myös laturit ja muut oheisvälineet tuntuu lahoilevan tämän tästä ja uudet on tietenkin hankittava sieltä Applen omasta storesta, kun ei muualta saa. Eipä Iphonen näyttökään ole monella ehjänä pysynyt, johtuuko kenties sitten käyttäjien huolimattomuudesta vaiko jostain muusta. 

- Hinta
Onhan Iphonet nyt ihan överikalliita. Ite en lähtis maksamaan lähemmäs tuhatta euroa kännykästä, mutta tätä ongelmaahan mulla ei tässä tapauksessa ole. 

 photo iphone 3_zpszwepxma1.png

Tällasia fiiliksiä mulla tästä kapulasta, joka tuntuu löytyvän lähes joka toisen nuoren taskusta tänä päivänä. Ruudun sieltä puolenkin varmasti löytyy Iphonen omistajia, joten saa ottaa kantaa näihin mun mielipiteisiin, jotka perustuu täysin vaan omiin havaintoihin ei niinkään mihinkään pätevään faktaan. Kannattaako sitä siis ottaa omena kokeiluun?

Kun tätä listausta katsoo, niin eiköhän sitä plussan puolelle jäädä, kun tässä tapauksessa miinuksista tuon hinta kohdan saa kuitenkin ruksia yli. Vaikeita päätöksiä.

Kuvat weheartit'stä.

2 kommenttia :

  1. Mulla tässä nykyisessä iPhone 4S:ssä virta loppuu noin kahdesti päivässä, vaikka puhelin on vasta noin vuoden vanha. Muuten rakastan Applen puhelimia, mut näissä on todella huono akunkesto, ainakin omien ja kavereiden kokemusten perusteella. Harmittaa tosi paljon, koska luurin ulkonäkö, käyttöjärjestelmä ja no, kaikki muu kuin se akku on niin omaan makuun, mut kaipa se on pian vaihdettava kuitenkin toiseen merkkiin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi räkä :-( Oon kyllä kuullut tota samaa joltain muultakin, mutta en oo aatellu et Iphone veis sen enempää kuin muut älypuhelimet. Ne kaikkihan kuitenkin viä akkua ihan hulluna. No mut onneksi saan sen puhelimen eka testiin, niin voin sitten vielä perua, jos joudun toteamaan tän saman! :-D Kiitos kommentistas!

      Poista

kiitos kaikista kommenteista ! (-: