sunnuntai 11. joulukuuta 2016

5 faktaa minusta

DSC_1147 1. Oon äärettömän huono katsomaan uusia leffoja ja usein turvaudunkin niihin tuttuihin, turvallisiin ja hyväks todettuihin. Oon aika nirso leffojen suhteen ja harvemmin tykästynkään mihinkään. Siks on mukava viettää se pari-kolmetuntinen sellasen pätkän kanssa, minkä varmasti tietää viihdyttävän. Uusia sarjojakin on tosi vaikee alottaa, kun tuntuu ettei mikään yllä niitten aiempien lemppareiden tasolle. 

DSC_1122 2. Mun koulutaipaleella on hauskoja yhteensattumia liittyen mun luokkaan ja luokasta vastuussa olleeseen opettajaan. Yläasteella olin C-luokalla, lukiossa olin luokalla 10C ja nyt yliopistossa LOK3C (ja aiempina vuosina tietysti LOK1C ja LOK2C). Aina oon siis ollut C-luokalla. Yläasteen luokanvalvoja oli fysiikan opettaja ja niin oli myös lukiossa mun ryhmänohjaajakin. Yliopistossa ei mitään ryhmänohjaajia enää ole, mutta meidän opettajatuutori kahtena ekana vuonna oli matemaattisten aineiden opettaja ja opettaa tällä hetkellä yläkoululaisille fysiikkaa. Silti ei oo musta saatu mitään fyysikkoa tekemälläkään! Lukiossakin pääsin rimaa hipoen läpi sen yhden pakollisen fysiikan kurssin... Mutta siis aika hauskoja sattumia ja tosi outoo ois, jos jatkais vielä opintoja ja päätyis jollekin muulle kuin C-luokalle!
DSC_1100 3. Mulle tulee joskus sellaisia hetkiä tai päiviä, kun tekee vain mieli itkeä. Vaikkei mikään varsinaisesti olis huonosti tai muutenkaan, niin tulee sellainen tunne, että pitää päästää kaikki ulos mitä ajan saatossa sisälle on patoutunut. Näinä päivinä laitankin yleensä joko jotain koskettavaa musiikkia soimaan tai surullisen elokuvan pyörimään ja annan itkua tulla niin paljon kuin on tullakseen. Mulle tulee itkemisen jälkeen tosi kevyt ja rauhallinen olo. En oikein ymmärräkään niitä ihmisiä, jotka ei koskaan itke. Mun kroppa ja mieli jotenkin vaatii sitä, että välillä on vollotettava silmät punasiks ja turvonneiks ja päästää kaikki ulos. 

DSC_1116 4. Tykkään istua autossa. Ja mieluummin nimenomaan istun repsikkana kuin ajan. Yläasteella ja lukiossa, kun tuli kuljettua bussilla kouluun, niin ne matkat oli yks kohokohta päivästä kun sai vain istua kyydissä, kuunnella musiikkia ja katsella ulos. Mua ei oo koskaan tää Rauma-Tampere rallikaan häirinnyt, koska mieluusti istuskelen sen puoltoista tuntia autossa. Matkaaminen ei siis oo mikään ongelma - päin vastoin - ja tällä hetkellä haaveilenkin jostain road tripistä. Muutama vuosi sitten Norjan reissullakin tuli istuttua parhaimmillaan se 10 tuntia päivässä autossa ja se oli just siistiä! 

DSC_1142 5. Yleensä oon siinä mielessä tunnollinen koulutehtävien kanssa, että vaikkei ne olis laadultaan priimaa, niin palautan ne silti aina ennen deadlinea. Nyt tää periaate on päässyt vähän lipsumaan... Mulla on kouluhommat tällä hetkellä niin leväällään, ettei kertaakaan tän yliopistouran aikana oo ollut. Kolme päivää koulua jäljellä ennen lomaa. Keskeneräisiä ja tekemättömiä hommia: kuusi käsityön kurssityötä (kolme puun, yksi metallin ja kaksi tekstiilin) ja niiden portfoliot, SPSS-harjoitustyö, Nvivon nooditus-harjoitus, alkukasvatuksen vuosisuunnitelma sekä tietenkin myös se kandi. Näiden lisäks jätin yhden tentinkin keväälle, joka olis ollut viime torstaina. Oon siis aika pulassa ja keväästä taitaa tulla aika kiireinen. Tällä hetkellä on motivaatio ihan pohjissa ja haluan vaan lomalle. Toivottavasti näistä sais ees jotain tehtyä kuitenkin ennen sitä! Katotaan miten käy.

DSC_1115 Toivottavasti tuli sellaisia juttuja, mitä ette vielä musta tienneet! Ajattelin aloittaa uuden postaussarjan "MINUSTA", jossa siis nimensä mukaisesti kerron minuun liittyviä juttuja. Jotkut jutut saattaa olla pinnallisempia, mutta osassa ajattelin avata vähän laajemminkin mun ajatusmaailmaa ja näkökantoja. Tän tarkotuksena siis olis, että oppisitte tuntemaan vähän paremmin, että kuka täällä oikein kirjottelee sekä tietenkin haastaa mua itseäni pohtimaan erilaisia asioita ja kirjoittamaan niistä. Ajattelin aloittaa tän postaussarjan tällaisella kevyellä faktapostauksella ja alkaa sitten "tosissani" toteuttaa tätä ensi vuoden puolella. Muutamia aiheita mulla on jo mielessä, mutta ehdottomasti saa heittää ideoita, jos tulee jokin aihepiiri tai asia mieleen mistä haluaisit, että kirjoitan! Miltä tää kuulostaa? Mistä aiheesta haluaisit kuulla mun mietteitä?

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos kaikista kommenteista ! (-: