sunnuntai 5. helmikuuta 2017

Honor 7 - Plussat ja miinukset

24
Plussat:

+ Ulkonäkö. Siis mun mielestä tää on tosi nätti puhelin. Sekä ulkokuoreltaan, että grafiikoilta. Oon jopa sen verran pinnallinen, että maksoin hiukan enemmän, että sain kännykän kultaisen värisenä, sillä se hopea takakuori ei vaan miellyttänyt... Ja tiedän, että mua ois harmittanut jälkikäteen, jos oisin tyytynyt siihen toiseen! Tää on just kiva. 

+ Tila. Mulla on ollu aiemmin puhelimessa se 8GB tilaa ja jokanen varmaan tietää, että se on ihan säälittävä määrä. Mulla ei juurikaan ylimääräsiä sovelluksia voinut olla, koska aina puhelin herjas tilan loppumisesta ja se oli hullun ärsyttävää. Sillon päätinkin, että seuraavassa puhelimessa on pakko olla enemmän tilaa. Teinkin tässä just tätä kirjottaessani aika hauskan huomion! Oon koko ajan aatellu, et oon maksanu viiskymppiä ylimäärästä pelkästä väristä, mut nyt huomasin, että oon maksanut siinä samalla myös lisätilasta! :-D Tää kultainenhan on siis Premium-versio eikä mulle selvinny, miten se muuten eroaa tavallisesta kuin värin perusteella. Noh, nyt mulle selvis, että siinä perusmallissa on sisäistä tilaa 16GB ja tässä mun 32GB. Aika jees!! :-D Miten tällanen onkin mennyt multa täysin ohi... Mut siis mulle tää tilan määrä on ihan huikeeta ja lisää puhelimen käyttömukavuutta huimasti! Tässähän on myös dual sim -ominaisuus, mutta koska en tarvitse kahta simiä, niin toisessa kolosessa mulla on muistikortti, joka tuo vielä ennestäänkin lisää tilaa.

25

+ Kamera. Tässäkään en osaa verrata kuin vanhaan puhelimeeni, mutta itse oon kokenut kameran aika hyväksi. Niin kuin netistä ennen ostoa luinkin, niin tarkennus ei oo aina mikään salaman nopee, mutta en oo kokenut sitä ongelmaksi muutoin kun vilkasta melkein-yks-veetä kuvatessa. En siis voi sanoa, että kamera ois parempi kuin vaikka Iphonessa, mutta itse oon ainakin ollut tyytyväinen!

+ Pikalataus ja akun kesto. Siis pikalataus on niiiiiin paras ominaisuus. En oo kertaakaan joutunut kiroomaan sitä, kuinka oon unohtanu ladata ja enää ei kerkiä. Sillä lähes aina kerkiää! Jo muutamassa minuutissa tilanne on pelastettu akuutilta hädältä. En oo katsonut kertaakaan tarkemmin, kuinka nopeasti akku latautuu, mutta tunnissa ollaan jo ainakin aika liki täyttä akkua. Akku myös kestää tosi hyvin. Siinä missä vanha puhelin sammui jo tyyliin 20 prosentin kohdalla, niin tällä voi vielä silloin katsoa jakson sarjaa Netflixistä. Akku kuluu siis tasaisesti ja kestää hyvin kokonaisen päivän vaikka sitä näpyttelisi enemmänkin. 

+ Hauskoja ekstraominaisuuksia. Tässä on muutamia sellaisia ominaisuuksia, joihin en itse oo ainakaan törmännyt monessa puhelimessa. Yksi on puhelimen toisessa sivussa oleva älynäppäin, johon saa itse valittua mieleiset toiminnot. Itselläni siitä pääsee yhdellä napautuksella Snapchattiin, kahdella napautuksella kameraan ja yhdellä pitkällä painalluksella Shazamiin. Valitsin siihen siis sellaisia sovelluksia, joihin pitää mahdollisesti päästä nopeasti, kuten ottaa äkkiä jokin kuva tai tunnistaa mikä biisi soi :-D Toinen hauska on näyttötallenteiden ottaminen eli niin sanotusti screenshotin ottaminen videona. Näytön kuva sekä puhe tallentuu videolle, mikä voi jossain tilanteessa olla aika näppäräkin toiminto! En tiedä, kuinka yleinen toiminto tää on, mutta mulle ihan uus tuttavuus. 

26
Miinukset:

- Hymiöt. Alunperin meinasin lempata koko puhelimen noiden hymiöiden takii, mut en sit kuitenkaan... Mut siis oikeesti, miks kukaan haluis tollasia rumia löllökasahymiöitä?? Ei niistä edes tunnista mikä tarkottaa mitä. Onneks WhatsAppissa saa käyttää niitä tavallisia ja usein käyn sieltä kopioimassa esimerkiksi Instagramiin hymiöt, että tulee varmasti sellanen hymiö, mitä oon tarkottanutkin :-D Ärsyttävää siis, mutta oon jo aika hyvin oppinu elään noiden kanssa. Olihan LG'ssäkin erilaiset hymiöt, mutta ei sentään tollasia löllökasoja! 

- Koko. Toisaalta tää puhelin on just passelin kokonen ja 5.2 tuuman näyttö tosi jees, mutta ainoo ongelma on se, ettei se meinaa mahtua mun käteen :-D Muuten no prob, mutta jos selaan yhdellä kädellä ja pitäis napata jotain kuvaketta tai linkkiä näytön yläreunassa niin ei meinaa sormi ylttää! Ja sit siinä kurkotellessa ja liukkaan ulkokuoren ansiosta meinaa puhelin tipahtaa aina silloin tällöin... 

27

- Pikavalintojen sijainti. Entisessä LG'ssä ilmoitukset ja pikavalinnat olivat allekkain, kun ne pyyhkäisi esiin näytön yläreunasta. Tässä ilmoitukset ja pikavalinnat tulevat esiin saman tapaisesti yläreunasta, mutta eivät ole allekkain vaan kahdella vierekkäisellä sivulla. Aluksi häiritsi, ettei esimerkiksi ääni- tai näytön valoisuusasetukset tulleet heti pyyhkäisemällä esiin, vaan ensin tulee ilmoitukset ja siitä vasta viereisellä lehdellä pikavalinnat. Tosin, jos ei ole yhtään ilmoitusta, ilmestyy silloin automaattisesti heti pikavalinnat-sivu. Tääkin on oikeastaan sellainen tottumuskysymys eikä niinkään käyttöä kovasti häiritsevä tekijä. 

Kaiken kaikkiaan hinta/laatu-suhteeltaan ihan tosi hyvä luuri. Ja niin kuin saatoitte huomata, niin eipä nuo miinus-kohdat mitään ihan kovin kamalia ja käyttökokemuksia heikentäviä olleet... Katsoin kyllä myös uudempaa Honor 8 -mallia, mutta koska teknisiä tietoja vertaillessa en löytänyt mitään merkittäviä uudistuksia tai etuja, niin miksempä olisi ottanut tätä edullisempaa vaihtoehtoa. Tää seiska on musta nätimpikin kuin se kasi. Eli jos et kaitse niin sanottua "vanhaa mallia" niin suosittelen lämpimästi! Itse ainakin meinasin pärjätä tällä pidemmänkin aikaa ja niin kuin sanoin, ei tämän jälkeen mitään mullistavia uudistuksia ole edes tullut. 

29
Löytyykö täältä muita Honor 7:n omistajia? Harkitseeko joku kenties tän hankkimista? :-) Minkä puhelimen puolesta sä liputat?

2 kommenttia :

  1. Itse vaihdoin just iPhonen Honor 8:n ja oon ollut kyllä tosi tyytyväinen. Aikamoinen "työ" piti käydä aluksi päänsisällä, että lähdin Androidin maailmaan, mutta mun mielestä tää Honor 8 on aika paljon iphonemainen. Oon sun kans täysin samaa mieltä noista hymiöistä, ne on ihan hirveitä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo näinkin, että oot kans vaihtanu Honoriin! Kiva, että sielläkin on tykätty :-) Paitsi hymiöistä.... En tajuu, miks niiden pitääkin olla noin rumia!! :-D

      Poista

Kiitos kaikista kommenteista ! <3