torstai 7. maaliskuuta 2013

my make up

 photo maaliskuu009_zps0e04ccbd.jpg
joskus mun blogin hamassa historiassa joku ehdotti, et tekisin postauksen mun meikeistä. aattelin,  et mitä järkee, koska mun meikki on niin simppeli, enkä oikeen muutenkaan ollu mitään meikkaaja tyyppiä. nyt oon kuitenkin ehkä viimesen puolen vuoden aikana innostunu enemmän meikeistä ja meikkivarasto on täyttyny ihan mukavasti. ajattelin siis kuvailla mun meikkipussin sisältöö ja hieman esitellä tuotteita, mitkä oon todennut hyviks ja mitä käytän joko päivittäin tai sitten vaan in special occasions.

 photo maaliskuu015_zpsdf9fb151.jpg mun päivittäisen arkimeikin muodostaa lähinnä nämä kaksi ylläolevaa tuotetta. en oo missään vaiheessa elämääni käyttäny mitään meikkivoiteita, koska pelkään et mun iho menis siitä niin huonoon kuntoon. en siis muuten tee mitään meikkipohjaa, paitsi sipaisen tuota Lumene Matte Harmony -mineraalipuuteria hieman nenälle ja poskille, ettei naama ihan hirveesti kiiltäis.

mun - ja varmasti monen muunkin - mielestä ripsari on kaikista tärkein meikki. tai siis jos saisin käyttää loppuelämäni vain yhtä meikkituotetta, niin se olisi varmasti ripsari, koska pelkästään sillä saa jo niin paljon eloa silmiin ja kasvoihin. mun ihan ykköslemppari ripsari on tuo Loréal Paris Volume Million Lashes, koska se tekee ripsistä näyttävät ja kestää hyvin koko päivän.

 photo maaliskuu024_zps06d5c46b.jpg tällä hetkellä mun päivittäiseen meikkiin kuuluu myös useasti kulmakynä. tarvii kyllä sanoa, että mulla on menossa joku identiteettikriisi mun kulmien kanssa, enkä saa niitä millään näyttämään mieluisilta. ensinnäkään en tykkää niistä näin naturelleina, koska ne on niin vaaleet, eikä ne näy mihinkään. oon koittanut värjätä niitä kahdesti, mutta jostain syystä se väri ei vaan näytä tarttuvan, vaikka pidin sitä koko suositellun ajan. tän lisäks mun kulmat on muutenkin niin harvat ja säälittävät, että vaikka niihin saisi vähän väriä, niin en tiedä olisiko ne siltikään mitkään kivat....

tällä hetkellä oon ehkä eniten käyttänyt tuota ikivanhaa kulmakynää, joka on terotettukin jo niin lyhyeksi, ettei siitä näe edes sen merkkiä :-D sitten mulla on tuommonen Dermosil Eyebrow Pencil Dark, jota käytin esimerkiks penkkareissa, mut en tosiaan tiä onko se vähän liian tumma ja semmonen harmaan sävynen mulle. oon myös testannu tuollasta Oriflame Beauty -kulmavärisettiä, jossa kulmat tehdään siis siveltimellä. en oikeen tiä mikä mun kulmille olis parasta, auttakaa mua !

 photo maaliskuu027_zps9482a15c.jpg sit mennään tuotteisiin, joita en yleensä käytä arkena. jos ollaan lähössä vaikka juhlimaan niin tykkään korostaa enemmän silmiä ja panostaa mun silmämeikkiin. ensimmäisenä tässä kategoriassa on IsaDora Inliner Kajal eli tuommonen puinen kajaali. se saattaa helposti ajan kuluessa levitä pitkin luomea ja sen takia jos laitan tätä, niin laitan myös jotain luomiväriä siihen päälle joka pitää sen paremmin aisoissa.

sen lisäksi on kaksi nestemäistä eyelineria, jotka on molemmat merkkiä Oriflame Beauty. oon käyttänyt useesti tota lyhkäsempää ja tuommoseks tyyliin kaupanpäälle -tuotteeks todella hyvä! sitä on helppo laittaa ja pysyy mun mielestä tosi hyvin.

 photo maaliskuu033_zps58efc7fd.jpg sitten luomivärit. esittelinkin tuon vasemman puoleisen joskus syksyllä, kun ostin sen ja se on kyllä ollut ahkerassa käytössä! tuo on siis Loréal Paris Color Riche Quads -luomiväri, sävyltään Marron Glace. oikeanpuolimmainen on taas Oriflame Beauty -trioluomiväri, joka on kyllä vähän niin kuin äitin omistuksessa, mutta käytän sitä silti aina välillä. noissa molemmissa on tuommosia ruskeen sävyjä ja nyt mulla oiskin hakusessa semmonen harmaa smoky eye -luomiväripaletti!

 photo maaliskuu039_zps2bf2a830.jpg sitten vielä lopuksi muutama tuote, jota tulee käytettyä harvoin, jos lähes ollenkaan. tuo sininen on Dermosil Fresh Balance Concealer eli peitepuikko. mulla onneksi isoja ja näkyviä finnejä tulee aika harvoin ja sen takia tätä ei tarvitse usein käyttää. sitten ostin syksyllä tuon Clinique All About Eyes Concealerin, jolla pitäisi saada tummat silmänaluset piiloon. mulla on luonnostaan aika ohut iho silmän alla ja sen takia silmänaluset on aika tummat. kuitenkaan jostain syystä en osaa käyttää tätä ja se jää vaan semmoseks tahmeeks mömmöks tohon silmän alle, joka näkyy metrien päähän. tuo punanen JC'n euron huulikiilto edustaa tässä sitä, etten myöskään osaa käyttää huulipunia tai -kiiltoja (siis osaan levittää ne huulille, mutta en tunne niitä mulle ominaisiks :-D).

vaikka oonkin näistä meikeistä nyt enemmän innostunutkin, niin oon silti aika huono näitten kanssa, joten antakaa mulle vinkkejä, pliis ! ja mitä mieltä olitte tällasesta postauksesta?

4 kommenttia :

  1. Kiva postaus:)Aika hyvältä näyttää sun meikki, kyl sulle sopis varmaan rajumpikin meikki jos vaan kokeilisit :) Kannattaa kokeilla tummille silmänalusille wet and wildin cover all- palettia! Se on hinta-laatu suhteeltaan tosi hyvä. Kannattaa myös kattoo youtubesta meikkivideoita niin voit saada sieltä jotain inspiraatioo:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos ! en tykkää ainakaan arkena käyttää hirveesti meikkiä, mutta joillekin baarireissuille oonkin laittanut vähän näyttävämpää meikkiä. harmi vaan niistä ei tuu ikinä otettua kuvia tänne blogin puolelle ! kiitti vinkeistä (-:

      Poista
  2. Miksi kukaan itseään arvostava nainen käyttää meikkiä? Valoja tauluu xd

    VastaaPoista

Kiitos kaikista kommenteista ! <3