torstai 31. lokakuuta 2013

answers

elikkä tässä nyt tulis kysymyspostaukseen vastauksia! pistitte mut kyllä oikeen kunnolla jännän äärelle ja haastoitte aika pahoillakin kyssäreillä. mut just hyvä! aikamoisia stoorejakin tuli kirjotettua... mainetta ja kunniaa sille joka jaksaa lukea loppuun asti :-D jos oon vastannut epäselvästi tai joku asia herätti mielenkiinnon niin jatkokysymyksiäkin saa esittää! suur kiitos kaikille kysymyksiä laittaneille, näitä tosiaan kerty ihan mukavasti (-:

 photo a1_zpsa115196c.png

missä oot töissä?
teen sijaisuuksia päiväkodeissa ja kouluissa. eli vähän millon missäkin (-: tällä hetkellä teen kuukauden mittasta koulunkäyntiavustajan sijaisuutta yhdellä ala-asteella. 

unelma työ?
oishan se hienoo olla joku adelen kaltanen laululintu, mut eiköhän toi luokanopettajakin oo ihan yhtä hyvä (-; sinne ainakin haen taas ensi keväänä!

mitä harrastat?
mulla ei oo ikinä ollut mitään semmosta kunnollista harrastusta, en oo pienenäkään ikinä ollut missään joukkueissa tai kerhoissa. tällä hetkellä harrastuksiini voisin kuitenkin luokitella bloggaamisen, valokuvaamisen ja ehkäpä tuon liikunnankin jopa.

mitä kirjotit yo-kirjoituksissa?
kirjotin äikän, lyhyen matikan, englannin, ruotsin ja psykologian.


mikä on paras puoli kotipaikkakunnallasi ja mikä on huonoin?
tykkään kyllä olla tällasessa pienessä kyläpahasessa! täällä on mukavan rauhallista ja paras puoli on ehkä se, et tää on loppujen lopuks aika lähellä kuitenkin kaikkea. 40 minuuttia tampereelle ja noin kahdessa tunnissa pääsee turkuun ja helsinkiin! et ei paha. ja vaikka kuinka mietin, niin ei mulle oikeen ees tuu mitään huonoo puolta mieleen!

missä haluisit asuu suomessa jos saisit päättää minkä tahansa paikkakunnan?
tällä hetkellä turku houkuttelis!

mikä on ollut unelma-ammattisi/ -työsi lapsena ja nyt?
tällä hetkellä haluan luokanopettajaksi ja siitä itseasiassa haaveilin jo ala-asteellakin. on sitä nuorempana haaveiltu myös näistä laulaja, näyttelijä tapasista hommista, mut kukapa meistä ei olis :-D 

mikä kamera sulla on?
nikon D3000 !

millä muokkaat kuvias ja miten?

muokkaan yleensä photoscapella, jolla korjailen vaan valoisuutta ja syvyyttä. joskus saatan muokkailla myös pic monkeyllä ja pixlr'llä (-:

 photo a2_zps2b2094c3.png

kallein vaate minkä omistat?
öh, en oikeen omista mitään kalliita vaatteita, koska en viitsi panostaa laatuun :-D ostan mielummin samalla hinnalla monta h&m'n halparättiä kuin yhden hyvälaatusen paidan. mut tota... kai jotkut kengät tai takki? en mä tiedä, ei taida mitään yli satasen löytyä. 

voiko kultaisia ja hopeisia koruja pitää samaan aikaan?
kyllä ne voi joskus sopiakin, mutta useimmiten ei. sama pätee myös kenkien ja laukkujen yksityiskohtiin. esim mua ärsyttää kun mulla on yhet kengät, joissa on hopeet niitit, mut lähes kaikki mun koruista on kultasia, sekä laukut kultasilla yksityiskohdilla. joko mun on siis pakko jättää kengät hyllyyn tai sotia mun periaatteita vastaan :-D haha.

mitä mieltä olet: ugeista ja jeffrey campbelleista,hollisterista ja LV:stä?
en omista näistä merkeistä mitään, enkä oikeen välitäkään mistään merkkikamasta. uggeista olin eka et hyi, kuinka rumat mut sitten itellekin tuli ostettua semmoset halpisversiot kun ne on niin lämpimät ja mukavat jalassa! eikä ne niin pahalta näytä enää jalassakaan. jeffrey campbellilta löytyy ihan kivankin näkösiä kenkiä, ainakin ne simppelimmästä päästä olevat. ittelleni tuskin kuitenkaan koskaan ostaisin. niistäkin korkeintaan halpisversiot :-D hollisteria en oikein ymmärrä, mikä niissä on hienoo. just semmosia ihan mitäänsanomattomia perushuppareita ja -höntsyjä, missä ainoostaan sen hienouden määrittää se valkosella printattu hollister siinä jossain rinnuksissa. ja hintaa vaan niin pirusti. no thanks. mitä sitten LV'seen tulee niin no no no jälleen. ainoo tollanen suuri suunnittelija keneltä haluaisin laukun olis michael kors, mutta lähes kaikki muut merkkilaukut ei nappaa yhtään. esim. just tää louis vuitton, guess, burberry jne. en tajua kuka laittaa melkein puolikkaan kuukauden palkastaan tollasiin? ei niinkun iske muhun yhtään. 

lempi kengät? 
ööööh, en mä osaa sanoo mitään lempi kenkiä! no sanotaan ny vaikka noi conssit.


mitä teet aamuna ensimmäisenä?
ihan ensimmäisenä käyn varmaan vessassa.

kun teet voileivän, tuleeko juusto ennen kinkkua vai toisinpäin? entä muut höysteet?
otan täysin uutta näkökulmaa tähän ikuisuusmysteeriin, sillä en laita juustoa leipään ollenkaan! hehee. ei mut en siis voi tän enempää ottaa kantaa )-: höh. tällä hetkellä meitsin leipä koostuu tällasesta setistä yleensä; alapala, paprika, salaatti, kinkku, kurkku, päällipala. 
ps. ja että saisin vähän ottaa kantaa johonkin niin alapala on aina parempi !!

 photo a4_zps1d151a5c.png

missä baareissa käyt ja mitä yleensä tilaat?
no ensinnäkin mun baarikerrat on varmasti kahden käden sormin laskettavissa, en oo siis mikään bilettäjäluonne. mut sillon joskus kun kaveriporukan kanssa lähdetään niin useimmin pyöritään noissa tampereen baareissa. tivoli on ehkä lemppari, koska se on niin tilava ja siellä soi jokseenkin hyvä musiikki. oon niin pettyny mitä kuraa noissa paikoissa soitetaan?! lempparijuomat, mitä usein tilaan, on sex on the beach sekä mustikkashotit. 

rakastatko järjestelmällisyyttä vai oletko huolettomampaa tyyppiä?
oon vähän siitä väliltä. kämpän ei todellakaan tartte aina olla tiptop, mut esim sit kun alan siivota niin se suurempi siistiminen jää kun alankin järjestellä jotain mun koruja korulaatikkoon tai dvd-bokseja värijärjestykseen. sen lisäks aina oon tekemässä kaikennäkösiä listoja joka asiasta jne. mut en mä tiedä, en oikeen osaa vastata tähän! 

minkätyyppisistä ihmisestä et tykkää? 
sellasesta, joka ajattelee vaan itteään ja on välinpitämätön. 

kerro miehiset piirteesi/tapasi?
no täytyy myöntää, et oon ainakin vähän putkiaivo... asiat saa selittää moneen kertaan ennen kun menee kaaliin :-D 

miten inttileskeys sujuu? 
ihan mukavasti tällä hetkellä. mulla on kuitenkin mennyt niin päin, että alku oli helppo ja nyt tää vaan pahenee viikko viikolta. joka kerta kun viljami lähtee pois niin odotan enemmän ja enemmän sitä joulua! toisaalta tää on siinä mielessä kiva, että - näin kliseisesti sanottuna - sitä yhteistä aikaa oikeesti arvostaa niin paljon enemmän kun ei nää joka päivä (-:

miten tapasitte poikaystäväs kanssa?
itseasiassa ala-asteella oltiin kolmosluokalta asti samalla luokalla ja yläasteella rinnakkaisluokilla, että tunnetaan jo aika pienestä pitäen :-D 

kivoja nimiä esim. sun lapsille?
mietin aina sillon tällön et mitkä ois kivoja nimiä mun lapsille ja tällä hetkellä ois seuraavat: helmi matilda, rasmus kalevi, aliisa karoliina ja kasper, mut sille en oo vielä keksiny toista nimee :-D mietin myös et jos ois tyttökaksoset ni helmi ja henni... jossei siis muuta, niin ainakin nimet on valmiina! :-D

 photo a3_zpsee287193.png

mitä mieltä olet abortista?
en mä siihen kannusta, mut mun mielestä jos vanhemmat on sitä mieltä etteivät pysty tai kykene antamaan lapselle tarpeeksi hyvää ja turvallista elinympäristöä sekä tarpeeksi huomiota ja rakkautta, niin on mun mielestä silloin hyvä lopettaa raskaus jo heti alkujaan. ei se ole kenellekään hyväksi, jos vanhemmat eivät ole valmiita tai kiinnostuneita kasvattamaan lastaan; ei vanhemmille, ei lapselle, eikä tälle yhteiskunnalle. 

uskotko jumalaan?
tää on tää ikuinen mysteeri. mun perhe ja suku kuuluu kirkkoon, muttei heistä kukaan usko jeesukseen tai jumalaan sen enempää kuin harry potterinkaan olemassaoloon. en ole siis kasvanut perheessä, jossa uskottaisiin. riparin aikaan päässä tietysti pyöri monia ajatuksia, mutta en voi sanoa silloinkaan uskoneeni. nyt oon tullut aikalailla siihen tulokseen, että jeesus ja raamatun sadut on ainakin täyttä puppua. tai saattohan jeesus olla joku oikee heppu joskus  - eikös sen olemassaolo ole joskus kai todistetukin? - mutta ei se mikään yli-ihminen ole ollut, joka saa veden muutettua viiniks yhdellä sormen napsautuksella. mitä taas jumalaan tulee, niin joo, saattaa tuolla olla joku yliluonnollinen voima tai heppu joka tätä maailmaa säätelee, mut ei se ainakaan mikään hyvä tyyppi oo. maailmassa tapahtuu niin paljon pahaa hyville ihmisille, et ei mitään hyvää jumalaa voi olla olemassa. näin mä vaan ajattelen.

mitä mieltä olet alaikäisten alkoholin juonnista ja tupakan poltosta?
ymmärrän, et alaikäsenä on halu kokeilla uusia juttuja, eikä kokeilemisessa oo mun mielestä mitään pahaa. mua kuitenkin hirvittää se, kuinka monien nuorten kaikki viikonloput tuntuu pyörivän vaan sen juomisen ympärillä ja varsinkin kun osa näistä on ihan törkeen nuoria, jotain 12-13 -vuotiaita. kokeilla voi joo, mutta kyllä sitä kerkeää rellestää täysikäsenäkin. tupakka taas on sellanen asia, minkä varmasti poistaisin kokonaan maailmasta jos ois mahdollisuus. en mä ketään polttavaa ihmistä tuomitse, mutta onhan se polttaminen nyt ihan paskaa suoraan sanottuna. oon joutunut oleen todistamassa sitä, miten polttaminen ja liika alkoholin kuluttaminen ihmiseen vaikuttaa, joten en todellakaan suosittele kenellekään. varsinkaan jos on vielä kasvavassa iässä. 

siinä se oli!

kuvat weheartit.com

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos kaikista kommenteista ! (-: