lauantai 21. joulukuuta 2013

3 yötä jouluun on

 photo page2_zps24aa7777.jpg
jeejee, enää kolme yötä! kaikki lahjat on ostettu ja paketoitu, kortit on toimitettu saajilleen ja joulu cd'nkin tein autoon kuunneltavaksi! ei enää edes tää sää pysty pilaamaan mun joulufiilistä (-: tänään kannettiin meille jo kuusikin sisälle ja ai että sitä tunnelmaa!

joulun aion viettää aikalailla samalla rutiinilla kuin aina aiempinakin vuosina. otetaan mummu kyytiin ja huristetaan jo aamusta kummitädin perheen luo. syödään tietenkin riisipuuro ja katsellaan telkkarista joulupukki ja noitarumpu. kahden aikoihin mennään joulusaunaan, jonka jälkeen syödään ittemme täyteen ja siitä alkaakin se jännin osuus; joulupukin odottaminen. kummitädin lapset on vielä pieniä, joten joulupukki kuuluu vielä asiaan. loppuilta meneekin lahjoja availlessa, karkkia syödessä ja rupatellessa. joulupäivänä meidän seuraan liittyy vielä muita sukulaisperheitä ja silloin vietetäänkin joulua semmosen lähemmäs 30 hengen poppoolla. 

koska en suostu venymään näistä perinteistä, vietetään viljamin kanssa joulu vielä erillään. joulu kyllä on mun mielestä muutenkin perheelle ja suvulle omistettu juhla. onhan tossa sitten uusi vuosi, mitä pääsee juhlimaan oman rakkaan kanssa (-: millasia jouluperinteitä teiltä löytyy? vietättekö joulua ihan oman perheen parissa vai kenties poikaystävän perheen luona?

4 kommenttia :

  1. hei miten oot tehny noi insta yms linkit tonne reunaan ? (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. öö siis tein noi kuvakkeet ite ensin picmonkeyllä ja sit lisäsin ulkoasuun gadgetin "html/javascript" ja siihen laitoin noi kuvat ja lisäsin linkit. en oikeen sen paremmin osaa selittää, mut netistä löytää googlettamalla paljon tietoo html-koodeilla leikkimisestä! (-:

      Poista
  2. etkö laske poikaystävää sun perheeseen? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei asuta yhdessä, ei olla kihloissa, saatika naimisissa, eikä meillä ole yhteisiä lapsia. joten ei, en laske poikaystävääni mun perheeksi (-: mun perheeseen kuuluu äiti, iskä ja mun sisarukset. en kuitenkaan väitä, etteikö viljami olisi mulle yhtä läheinen tai rakas kuin mun perheenjäsenet. vielä meillä ei kuitenkaan ole yhteistä perhettä (-:

      Poista

Kiitos kaikista kommenteista ! (-: